ΜΕΛΛΟΥΣΕΣΜΑΜΑΔΕΣ  

Είναι βέβαιο πως η σχέση σας με το φαγητό αλλάζει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όμως γνωρίζατε ότι αλλάζει και η επίδρασή του στη διαδικασία της πέψης;

Μάλιστα, ένα υγιές πεπτικό σύστημα μπορεί να γίνει βραδυκίνητο κατά την εγκυμοσύνη, ενώ οι μισές περίπου μέλλουσες μαμάδες υποφέρουν από δυσκοιλιότητα. Αν λοιπόν θέλετε να μάθε περισσότερα και για τις άλλες αλλαγές που συντελούνται στο πεπτικό σας σύστημα, αλλά και για όσα μπορείτε να κάνετε για να νιώσετε καλύτερα μέσα σας, συνεχίστε την ανάγνωση...
Πηγή: Derbyshire E et al. (2006) Diet, Physical inactivity and the prevalence of constipation throughout and after pregnancy. Matern Child Nutr 2:127-134

Το πρώτο βήμα για ταχύτερη πέψη κατά την εγκυμοσύνη είναι να προσλαμβάνετε περισσότερες φυτικές ίνες και να πίνετε πολλά υγρά. Ο φυσικός φλοιός σιταριού που περιέχουν τα Kellogg’s All-Bran είναι μια φυσική λύση και οι ειδικοί συμφωνούν ότι η καθαρτική του επίδραση μπορεί να μειώσει τη δυσκοιλιότητα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Και αυτό διότι απορροφά περίπου τέσσερις φορές το βάρος του σε νερό, δίνει όγκο στις τροφές και διευκολύνει τη διέλευσή τους από το πεπτικό σύστημα.

Τι θα λέγατε να δοκιμάσετε την πρόκληση 5 ημερών της All-Bran; Είναι ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσετε τις φυτικές ίνες που προσλαμβάνετε.

Πηγή:
Kaur S, Sharma S, Nagi HPS (2011) Functional properties and anti-nutritional factors in cereal Bran. As J Food AG-Ind 4: 122-131
NICE (2010) Τυπική προγεννητική φροντίδα για έγκυες γυναίκες (www.nice.org.uk)

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι η ίδια με αυτήν για τις υπόλοιπες γυναίκες, δηλαδή 25 g ημερησίως. Σε άλλες χώρες, όπως οι Η.Π.Α. και η Αυστραλία θεωρείται ότι η ποσότητα αυτή πρέπει να είναι 28-30 g. Αν και γι' αυτό δεν υπάρχει ακόμη τελική ετυμηγορία, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι, όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι, οι εγκυμονούσες δεν προσλαμβάνουν επαρκή ποσότητα φυτικών ινών. Η αύξηση της κατανάλωσης φυσικού φλοιού σιταριού κατά 10 g ημερησίως είναι πιθανό να ωφελήσει τόσο εσάς τις ίδιες όσο και το μωρό σας.

Τα All-Bran® Plus περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα φυσικού φλοιού σιταριού με 11g ανά μερίδα.

  ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ  

Υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη φυτικών ινών. Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες, όπως οι ίνες του φυσικού φλοιού σιταριού, οι οποίες έχουν την περισσότερη φυσική καθαρτική δράση. Οι διαλυτές ίνες, όπως αυτές που υπάρχουν στα φρούτα, τα λαχανικά, τα μπιζέλια, τα φασόλια και τις φακές, οι οποίες έχουν μικρότερη καθαρτική δράση. Η καθημερινή επιλογή τροφών που περιέχουν 8-10 g ινών φυσικού φλοιού σιταριού επιπλέον μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας του πεπτικού συστήματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά από αυτήν. Μην ξεχνάτε να πίνετε πολλά υγρά, καθώς αυτό επιτρέπει στις φυτικές ίνες να τα απορροφούν και να διογκώνονται, ώστε να επωφελείστε στο έπακρο από τη δράση τους.

Η επιλογή δημητριακών All-Bran για πρωινό είναι ένας υπέροχος τρόπος να ξεκινήσετε την ημέρα σας, αλλά τι θα λέγατε να δοκιμάσετε και μερικές από τις υπόλοιπες νόστιμες συνταγές μας;

  ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ  

  • Το πρωινό είναι το ιδανικό γεύμα για να ενισχύσετε την πρόσληψη ινών φυσικού φλοιού σιταριού, γι' αυτό φροντίστε να βρίσκετε κάθε ημέρα χρόνο γι' αυτό.
  • Μην αφαιρείτε τη φλούδα από τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα καλύτερα στοιχεία είναι κλεισμένα στο περίβλημά τους.
  • Προσπαθήστε να φτιάξετε ένα smoothie αντί να πιείτε χυμό. Τα διάφορα κόκκινα φρούτα, το μάνγκο και το φρούτο του πάθους μπορεί να είναι μια εναλλακτική επιλογή σε σχέση με την κλασική μπανάνα!
  • Προσθέστε όσο περισσότερα λαχανικά μπορείτε. Είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες. Σερβίρετέ τα μαζί με το βραδινό, συνοδέψτε το μεσημεριανό σας με μια σαλάτα ή προσθέστε φασόλια και όσπρια στις σούπες, τα φαγητά κατσαρόλας και στα φαγητά με κρέας.
  • Τα αποξηραμένα φρούτα και οι ξηροί καρποί είναι υπέροχα σνακ πλούσια σε φυτικές ίνες. Χρειάζεστε μόνο μια χούφτα για να δείτε αποτελέσματα.
  • Τα υγρά είναι φίλοι σας. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε πάντοτε δύο λίτρα νερό την ημέρα. Μην περιμένετε μέχρι να διψάσετε.
  • Προσθέστε σταδιακά φυτικές ίνες στη διατροφή σας ώστε να δώσετε στο σώμα σας τον χρόνο να προσαρμοστεί.
  • Κάντε την άσκηση μέρος της καθημερινότητάς σας. Μπορεί να ακούγεται ανόητο, αλλά ακόμη και η ήπια άσκηση, όπως το περπάτημα, συμβάλει στη διέλευση της τροφής από το σύστημα και κάνει τις επισκέψεις στην τουαλέτα τακτικές.